"הפכו את הרבנים לחשודים" הקלטות הרב הראשי נחשפות

אייל ראובן No Comments on "הפכו את הרבנים לחשודים" הקלטות הרב הראשי נחשפות

רפורמת הכשרות : הרב הראשי הרב לאו בהקלטות שנחשפות ב"מהדורת הבוקר" בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם: "הפכו רק את הרבנים לחשודים על הכשרות, אני לא מקבל את זה" |"שאלתי את שר הדתות חמש שאלות פשוטות, אמר שיבדוק ולא חזר אלי. אהיה חתום על ספרי יוחסין אבל אני לא רוצה את זה"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקלטות חריפות המושמעות לראשונה ב"מהדורת הבוקר" עם בצלאל קאהן ודוד חכם בקול חי, חושפות לראשונה את הקלטות פנימיות של הרב הראשי הרב דוד לאו ודעתו על שר הדתות מתן כהנא ועל הרפורמות אותן הוא מוביל: "הסיפור של משגיח ומושגח זה תירוץ, אני לא מקבל את זה" אמר הרב הראשי לישראל בכינוס הסגור.

"למה וטרינר עירוני שמקבל את כספו מהעירייה לא כפוף למשרד החקלאות? למה יועץ משפטי שמקבל כסף מראש העיר לא חשוד? הפכו רק את הרבנים לחשודים על הכשרות, וכשאני אומר חשודים אני אומר את זה בעדינות. אני לא מקבל את זה. תפסיקו להיכנס לסיסמאות מאנשים שמנסים לשנות את החוק,  הם לא מאוהבי תורה" הטיח הרב בחומרה.

"שר הדתות הגיע אליי ואמר שאין לו רעיונות על גיור, למרות שהבנתי שכבר עשה 40 פגישות כאלה. הבאתי לפגישה שני דייני גיור שלקחו אותו למושב בי"ד הוא חזר אלי ואמר: "בכיתי". כעבור כמה ימים ביקש להגיע אליי הביתה בחנוכה, הציג את מתווה הגיור שלו שלא עבר מאז שום שינוי. שאלתי אותו חמש שאלות, שכולן נסובו סביב עניין אחד: איפה הרבנות בחוק הגיור? אני שומע כותרות ודיבורים, עד היום הוא לא חזר אליי עם תשובות".

עוד מהקלטות הרב לאו ב"מהדורת הבוקר": "אמרתי למתן כהנא: לפיד יהיה ראש ממשלה והוא יוכל למנות מישהו מהרפורמים לראש מערך הגיור. למה כל רב עיר צריך להיות מילה אחרונה? אם אתה רוצה שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה ויהיה הפקר, אני לא רוצה להיות חתום על ספר יוחסין, אבל אם לא תהיה ברירה – זה מה שיהיה".

"הצעתי בתקופת אלי בן דהן במשרד הדתות, תיקון לחוק שייתן שיניים למפקחי הכשרות של הרבנות. מי הכשיל את החוק? כל אלה שחוגגים להם היום את רפורמת הכשרות. לא רוממות הכשרות בגרונם. מתן כהנא אמר לי שמסלול שלושת הרבנים בעניין הכשרות הוא רק עז. בפועל, העז נשארה בחוק" נשמע הרב הראשי לישראל תוקף בהקלטה.

 

על הוועדה שמנסה להקים השר כהנא אמר הרב: "בעוד שנה וחצי לפיד יהיה רה"מ ויכול למנות רפורמים מאיר עזרי וגלעד קריב לוועדת הגיור. אם לא תהיה ברירה, והכל יהיה הפקר! וכל רב עיר יהיה המילה האחרונה ולא הרבנות הראשית אהיה חתום על ספרי יוחסין אבל אני לא רוצה את זה. דברי הרב ז'ולטי בתשכ"א שממש כאילו נאמרו היום: מי שלוחץ לרבנות חדשה הם לא אנשים שנזקקים לרבנות, ולא מתייעצים עם הרבנות. הם יודעים שהשעה משחקת להם, ורוצים להשתלט על כל עניני הדת על ידי הקמת רבנות משעובדת שהכל יוכרע על פיהם".



0 תגובות